Friday, February 23, 2007

Billig fredag

Såhär har min dag sett ut hittills:

7:30 Frukostmöte på jobbet (gratis frukost i vår lunchmatsal, vräkte i mig gröt+mackor+ägg)
8-12 Jobb
12 Matlåda värde 10 kr
12:30-16 Jobb

Och så här räknar jag med att den fortsätter:

18:00 Middag med min flickän hemma hos min farmor (gratis mat + att hon blir glad över besöket)
24:00 Summerar ännu en dag i sparsamhetens tecken och somnar in nöjd med veckan som gått. Drömmer nog lite om Indienbörsens nedgång, trots att både aktie- och fondportföljen totalt sett gått kraftigt uppåt under veckan.

6 comments:

  1. Anonymous5:02 PM

    Vad har du gått för utbildning och på vilken högskola?

    ReplyDelete
  2. Blir det inte jobbigt att vräka i sig mat så fort det blir gratis?
    Det är ju väldigt oekonomiskt att vara tvungen att vara hemma från jobbet med magbesvär.

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:46 PM

    Har följt din blogg ett bra tag. Och jag vill säja att du inspirerar mig nåt så grymt. Har dock inte möjlighet att vara lika extrem som du då jag har hus och 2 barn.
    Kämpa på, och sluta för allt i världen inte sluta blogga!!! Jag älskar din blogg!

    /ANNA.F

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:47 PM

    Och sluta för allt i världen inte blogga... skulle det ju stå. Det hoppade visst in ett "sluta " för mycket...

    ReplyDelete
  5. Utbildning schmutbildning, du borde utbilda andra i sparandets sköna konst! Du är verkligen ett geni inom ditt gebit.

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:54 AM

    Riktigt bra blogg, jag läser den ofta med stort intresse.

    ReplyDelete