Monday, July 30, 2007

Slut på semestern

Då var det dags att börja jobba igen då, efter 4 veckors semester. Riktigt laddad! Har jobbat lite mindre än jag tänkte under semestern. Men nu blir det skärpning, kommer ge 100% minst fram till jul. Övertid, enskilda firman, nya projekt, you name it.

Efter forsatta fallet på Usa-börsen i fredags hade jag befarat en värre natt i Asien än vad som verkar bli fallet. Japan surar lite men Hong Kong och Kina är det ingen fara med. Får se hur bra stockholm står emot. Månadsköpen som normalt sett sker den 28:e kommer ske idag denna månad.

9 comments:

  1. Anonymous10:56 AM

    Trist att du inte köpte i fredags, ser ut att stiga idag i varje fall.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:04 PM

    Något besviken på att du inte drog in de planerade 5.000.

    Men förlåter dig för denna gången! :-)

    Och börserna klarade sig ok idag.

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:54 PM

    Det är givetvis trist när börsen går ner men samtidigt känns det bra att den gör det i slutet på månaden.. det här lilla fallet gör att jag får hyfsat billiga andelar den här månaden.. och ännu skönare är det för att jag har ökat månadsparningen med ett par hundralappar..

    ReplyDelete
  4. allan: Jag är minst lika besviken själv. Men nu är det bara att blicka frammåt. Sommaren blev billig med små utgifter iaf.

    olle: Var ju faktiskt en liten dipp just för en månad sen också så den senaste tiden har det varit helt rätt att köpa mellan 25:e och 30:e. Grattis till det ökade månadssparandet!

    ReplyDelete
  5. Anonymous4:48 PM

    Du hade en idé för ett par månader sen om att månadssparande i mitten av månaden skulle ge mer eftersom många satte in pengar i slutet.
    Antingen du eller någon annan la ner lite tid på en uträkning senaste 10 åren eller liknande och motbevisade denna tes... Hittar dock inte inlägget? Kommer du ihåg det? Någon annan?

    ReplyDelete
  6. Tror inte det var jag som hade teorin om att det skulle gå upp i slutet på månaden när många handlar. Men jag har varit inne på att sprida köpen lite mer någon gång.

    Har också ett svagt minne av att någon kollade upp det. Men det närmaste jag hittar just nu är inlägget 22 mars med tillhörande kommentarer. Men som sagt det bör finnas något mer kring detta i ett annat inlägg.

    ReplyDelete
  7. Anonymous7:41 PM

    en sådan här börsdag till och vi är tillbaks där vi var innan sub-prime skiten började rassla börsen

    (i alla fall mina kina-norge-latinamerika fonder)

    ReplyDelete
  8. Anonymous8:51 PM

    Keep up the good work, fellow!

    Beundrar din stenhårda sparlust!

    ReplyDelete
  9. Anonymous1:28 PM

    har du gett upp????

    ReplyDelete