Thursday, August 23, 2007

Hoppsan Mekonmen upp ett par kr till

Mekonomen ångar på riktigt fint och är nu nära de 125 kr jag hoppades på när jag köpte förra veckan.

Fick lönespecifikationen idag också. Hade ju som jag skrev föra några dagar sen en del utlägg från innan semestern som jag inte lyckades få in i tid till förra lönen. Kan tillägga att lönespecarna på mitt jobb inte är helt lätta att förstå med traktamente, semester, utlägg etc. Så det är lite av ett lotteri varje månad som är annorlunda mot det normala. Denna gång blev det vinstlott och lönen som kommer imorgon kommer vara på över 1000 kr mer än jag räknat med, netto.

Bör bli 5-siffrigt sparande utan problem kommande månaden.

3 comments:

  1. Anonymous11:51 PM

    Grattis till Mekonomen! Inte fel att chansa nån gång ibland.

    Trist att din lön är lotteri...

    Men då behöver du ju inte anstränga dig!

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:33 AM

    Det går ganska lätt att räkna fram sin lön, även om man har traktamenten, semestertillägg etc. Så något lotteri är det inte, även om det kan kännas så...

    Grattis till Mekonomen, själv har jag lättat lite på mina innehav som sagt (alldeles för tung i råvaror), betalar av studielån och skatteskulder (pga realisationen) istället just nu. Men har kvar 85%, och senaste veckan har ju inte varit dum. Får se vad jag gör av resterande likvida medel sen.

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:35 AM

    det är dåligt med uppdateringar numera måste jag säga!

    ReplyDelete