Sunday, August 19, 2007

Månadsrapport

Blir troligtvis en lite rörig månadsrapport denna månad pga av en del turbulens på aktiemarknaden, köp av aktier och utlägg för jobbet. Mer om det nedan.

Lägenheten inget att säga om. Har inte något nytt att gå på så värdet kvarstår, baserat på grannes värdering i början av sommren.

Aktiefonderna (har räntefond också som står för en del av denna rad) har gått ner 10% i snitt senaste månaden. Till plussidan kommer månadsinsättningen på runt 10.000, men sen också en fondförsäljning av räntefonden på 23.000 för att köpa Mekonomenaktierna nu i veckan.

Aktierna är 200 Mekonomen inköpta för 23.000, nu värda 23.600 kr.

Pengar, ska egentligen vara ca 1.800 mer än vad som är fallet, men blev lite krångel med vissa utlägg från jobbet som jag inte lyckades få in innan jag gick på semester i juli. Det gjorde att jag inte får tillbaka mina utlägg föränn på augustilönen trots att jag fått betala kreditkortsräkningen redan i slutet på juli. Det gör att jag kommer ha råd med lite större månadssparande i slutet på augusti vilket kanske passar bra med tanke på att fonderna nu är 10% billigare än förra månaden.

Pengar i bolaget är som vanligt räknat på 50% av företagets vinst hittills.

Betalar för närvarande inte av på lånen. Är fortfarande i valet och kvalet hur jag ska göra här...

2 comments:

  1. Anonymous1:56 PM

    Du har klarat dig ganska bra hittills, själv är jag back c.a. 20000 (eget kapital-minskning) sedan slutet av juli.

    Jag har dock minskat risken rejält i början av månaden med lite försäljning av min "cykliska övervikt", så nu ska jag betala av realiserad skatteskuld och studieskulder istället. Resterande likviditet funderar jag på, men ska ta det när jag kommer tillbaka till Sverige. Nästa månad räknar jag med att vara tillbaka på ATH dock, sedan gäller det att besluta vad nästa steg blir.

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:18 PM

    Jag vet inte hur ni andra gör, men jag tänker inte sälja någonting av mina innehav. Jag är back ca 10% på en månad som ni andra. Jag tänker dock gå in med lika mkt pengar som vanligt varje månad, vare sig det kommer finanskris eller ej. Folk pratar ju redan som om "finanskrisen" är här, och är den det, så är väl börsen i så fall diskonterad för detta.

    ReplyDelete