Monday, September 24, 2007

Uppåt i Asien

Drömgränsen 100% uppgång under ett kalenderår känns inte helt omöjlig för "min" fond Baring Hong Kong. Har den både i PPM och i vanlig fond. Dessutom har jag köpt den till min tjejs PPM.

Sen 12 månader tillbaka har den redan gått upp långt över 100% men det jag aldrig lyckats med är att få en fond att dubbla sitt värde från 1/1 till 31/12 vilket är betydligt svårare eftersom man då inte kan välja en topp och botten som råkar ligga exakt 12 månader ifrån varandra.

Inatt har både Kina och Indien fortsatt uppåt med ny styrka. Hur länge kan det här hålla egentligen?

3 comments:

  1. Anonymous8:15 AM

    Hoppas på länge till...

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:09 AM

    Det kan hålla i "all evighet". Det är just det som ekonomisk tillväxt och värdeskapande handlar om.

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:02 AM

    Länder som t ex Sverige har ju gjort sitt bästa för att hamna på efterkälken. Vi är bortskämda och bekväma. Min övertygelse är att Kina/Asien är att räkna med och att vi själva är uträknade som I-land om 100 år.

    Kina producerar i dag det mesta vi konsumerar i form av prylar och till viss del även föda. Vem skulle kunna hota dem? Den risk jag ser är hårdare produktionskrav med avseende på klimathotet men det löser kineserna och tuffar vidare.

    ReplyDelete