Saturday, October 20, 2007

4 år kvar till deadline

Fyller år i dagarna. För att minska risken för att någon ska komma på vem jag är så nöjer jag mig med att berätta att jag fyller år någon gång mellan 15 och 25:e oktober.

Men det kan vara intressant för er läsare att se ungefär hur lång tid det är kvar till målet ska vara uppnått.

Idag lördag blir det enklare födelsedagsfest med lite kompisar hemma hos mig. Kostnaden beräknar jag till runt 500 kr för enklare mat och lite dricka. Ska jobba extra imorgon eftermiddag för att helgen iaf ska gå +-0. Sen kanske man får några presenter som gör att man hamnar på plussidan?

Veckan som kommer blir intressant för fonderna. Nytt köp i slutet på veckan och ovisst läge på börserna.

12 comments:

  1. Hehe, Grattis!
    Jag tror du klarar ditt mål! Fortsätt som du gör.

    Mvh Jesper

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:31 PM

    Lura inte dig själv. Du är inte anonym. Bara i detta inlägg har du lämnat tillräckligt mkt info för säker identifiering.

    Man.
    26 år
    födelsedag mellan 15-25 oktober.
    Bor i Stockholm.
    Bor i bostadsrätt. Priset på bostadsrätten säger att området inte är jätteattraktivt.
    Jobbar på kontor, förmodligen säljare eller liknande. Talar om när arbetsresorna äger rum.
    Bor med flickvän.

    Alla som känner dig eller har jobbat med dig vet direkt vem du är när dom läser bloggen.

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:40 PM

    Jo.. Finns väl inte mer än typ 2-3 personer som passar in på den beskrivningen...
    ...
    ...
    Hursomhelst... Varför önskar du dig inte fondandelar? =)

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:48 PM

    Grattis på födelsedagen.
    Kan du inte skriva lite mer om din mat? Jag vill gärna börja äta billigt och framförallt nyttigt men behöver inspiration. En miljonärs receptsamling hade jag uppskattat. Du gör ju en del lunchlådor och det passar mig bra då jag är ute och far med jobbet varje dag.

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:56 PM

    Ta betalt av gästerna, så kan du gå plus på hela kalaset. ;-)

    ReplyDelete
  6. grattis
    tjej7h.bloggspace.se

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:06 AM

    Är det dags att bli greedy snart Miljonären? Börjar det bli läge att casha ut från Asien eller att börja fundera på att sälja räntefonderna?

    Vilka faktorer kommer att vara avgörande för bedömningen av tidpunkten för omstrukturerningarna av dina innehav? Med andra ord, vad avgör när är det dags att köpa billigt? Jag är själv lite fundersam på om det är dags att kliva av nu och på igen snart. Tyvärr känns det nästan försent att kliva av nu..

    ReplyDelete
  8. Skog!:
    Bra fråga, det är väl ett problem som de flesta investerare brottas med mest hela tiden. Det bästa är väl att ha en strategi att följa så man inte riskerar att agera i panik när kasten upp och ner börjar bli för stora.
    Men att det skulle vara försent att sälja beror ju vad man har för investeringar. Miljonären äger mycket fonder som gått väldigt bra senaste tiden, i synnerhet Kina.

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:07 AM

    Martin: Visst beror det på vad man har för innehav. För vissa med tyngd inom telecom så kan det verka lite sent nu (f-n också), medan Kina säkert kan köra på ett tag till. Eller så kommer Kina att gå ned ordentligt den kommande veckan eller om två veckor..

    Därför kliver jag av Kina nu och det känns riktigt skönt att ha bestämt sig. Hur länge ska Miljonären ligga kvar?

    ReplyDelete
  10. Anonymous8:19 AM

    Grattis då, de som känner dig vet om denna sida eller? infon du ger måste väl ändå kännas igen av dina vänner annars.

    Ja ser att många redan skrivit om detta så jag håller väl med.

    Indien inge vidare nu...

    ReplyDelete