Thursday, October 04, 2007

5 snåltips

Här kommer mina 5 bästa tips för att få ett så högt månadssparande som möjligt. Jag personligen har som mål att spara 70% av min nettolön varje månad.

1. Spara först handla sen. Såfort lönen kommit in på kontot så för över det som du tänkt spara till ett annat konto eller köp fonderna direkt. Dvs betala först dig själv, sen räkningar, sen mat och sist nöjen. Mitt fondsparande sker alltid runt den 26:e-27:e.

2. Ät billigt. Jag har vissa fasta kostnader som el, hyra etc. Dessa betalar jag direkt efter fondköpet. Men efter det är mat min överlägset största kostnad, och det är också här det därför finns störst potential att spara mest pengar. Jag siktar på att ingen måltid får kosta över 10 kr.

3. Ät gratis. Ta varje chans att få en gratis måltid. Försök boka in lunchmöten med jobbet, hjälp en kompis flytta, åk hem till din mormor och hjälp henne att skaka mattorna. Bara fantasin sätter begränsning för hur du kan få en gratis måltid. För att inte tala om frukt och annat som man får ta på jobbet. Jag försöker äta 2 frukter per dag på jobbet och har inte handlat frukt själv på säkert 1 år.

4. Handla sällan, men storhandla inte. Det här tipset kan låta lite konstigt men jag är helt övertygad om att man kan skjuta alla köp minst 2-3 dagar. När du får slut på diskmedel vänta några dagar med att handla nytt, det går att diska flera gånger på mer eller mindre inget diskmedel alls bara vatten du fyllt upp i den tomma flaskan med ml diskmedel kvar. När toapappret är på väg att ta slut håll dig eller gå på toa på jobbet. Kan man på detta sätt skjuta alla större inköp 2-3 dagar varje gång man ska handla blir det i slutändan 1-2 köp mindre per år av toapapper, diskmedel, påsar till dammsugaren etc. Storhandla tror jag inte på, är övertygad om att de flesta äter mycket mer om kylskåpet är överfyllt.

5. Sätt upp mål. Starta en blogg, utmana din kompis eller sätt upp ett tydligt mål för dig själv om hur mycket du ska spara varje månad. Med ett uttalat och tydligt mål, gärna som någon mer än du själv känner till så blir motivationen mycket starkare. Själv har jag ökat mitt månadssparande med minst 50% sen jag startade den här bloggen.

58 comments:

  1. Men kära nån. Om du till och med börjar undvika att gå på toa hemma så har det väl gått lite långt..? Diskmedel och sånt kan man väl spara på in i det sista....Men att gå och hålla sig? Nja...

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:44 PM

    OK, du tänker för smått.

    Varför Lånar du inte 500 000 och köper in dig i marknaden med ?

    räkna på vad det kostar dig efte ränteavdrag, se räntan som månadspar och få lite hävstång.

    HSBC Indien har givit 1595% på 10 år, tror du att du kan hålla enn femhundring vid liv i 10 år ? kostnaden per år är inte mkt

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:49 PM

    Alltså? Räknar du med din lägenhet i din NW? Ej ok! lägenhet man bor i är ingen asset

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:09 AM

    nja jag vet inte hur du tänker storhandla men jag menar jag köper alltid bigpack xxxxl av det billigaste den dagen jag handlar... tror jag tjänar på det

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:35 AM

    Nu förstår jag varför du funderar på att ta det där extraknäcket på lördagar - perfekt att få helgens stora toalettbesök avklarat. Bara att hålla sig till måndag morgon. Skulle det krisa är det kanske läge att storhandla på söndagen och börja nummer två där. Eller gör som en (fd) polare gjorde när han bodde hos mig en vecka: använd allt toapapper, köp inget nytt utan sno servetter på McDonalds. Skitsmart!

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:25 AM

    Anonym:

    Som miljonären redan har förklarat ungefär 10 gånger så räknar han med lägenheten i sin förmögenhet eftersom att han har planer på att sälja den och flytta utomlands när han får tillräckligt med pengar.. eller liknande.. catfish?

    ReplyDelete
  7. haha! otroligt komiskt!

    det här var droppen som fick bägaren att rinna över... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Die wunderbare Frau, die mir einen Kredit gewährt hat und heute schuldenfrei ist. Dank der gutherzigen Frau, die mich aus finanzieller Last befreit hat und heute nach vielen schlechten Erfahrungen von vielen Kreditinstituten wieder schuldenfrei bin, hätte ich nie gedacht, dass es so einen guten Kreditgeber noch gibt, bis mir eine Freundin diese wunderbare Person vorstellt Frau Frau Susane Wolfgang Kreditfirma, die mir ein Darlehen zu einem niedrigen Zinssatz von 2% gewährt hat, ich habe endlich 8000 Euro bekommen, auch Sie können schuldenfrei sein, suchen einen Kredit zur Gründung eines Unternehmens, einen Autokredit, eine Hausrechnung oder Studiengebühren kontaktieren Sie sie heute jederzeit per E-Mail:susanewolfgangkredit@gmail.com,
      WhatsApp; +447537146783

      Delete
  8. Anonymous9:23 AM

    Men du, det gäller att leva medans livet är. Undrar hur gammal du är? Mitt råd till dig är att leva nu med, du vet aldrig vad framtiden har till dig.

    Dina vänner måste vara trött på dig och ditt snålande, med gratis måltider... Låter som en parasit, bjuder du någonsin dina vänner på något?

    ReplyDelete
  9. Anonymous9:26 AM

    En blivande miljonär som inte har råd att skita! Det låter som om du har problem. Håller med om att du borde leva livet lite mer.

    "Dagarna som gick inte visste jag att det var livet"

    Pengar är inte allt i livet, det kommer du säkert bittert att få lära dig.

    ReplyDelete
  10. Anonymous9:42 AM

    Det låter ungefär som du lever som en vanlig student, hett tipps är ju att ta peppar och salt på mcdonalds och dylika restauranger. Ps det är dom här inläggen som får en att återvända till den här bloggen.

    ReplyDelete
  11. Tips ett är mycket bra, tycker jag. Även nummer fem är intressant. De övriga är i mina ögon snikenhet.

    Äta gott är viktigt, men det behöver inte bli så dyrt. Men en måltid under 10 kronor? Varför?

    Äta gratis? Nja.. ingen lunch är gratis, heter det! :-)

    Nummer 4? Förstoppning kostar också pengar! ;-)

    Tack för tipsen!

    ReplyDelete
  12. Anonymous11:49 AM

    Miljonär innan 30:

    Angående just toapapper så finns det stora besparingsmöjligheter. När du torkat dig på en sidan, så viker du pappret på mitten och kan därmed torka dig med andra sidan. Du fortsätter att vika ihop pappret så länge du kan hålla i det. På detta sätt kan du mer än halvera konsumtionen av toapapper.

    ReplyDelete
  13. Anonymous3:15 PM

    Anonym:
    Jepp.. och ifall det värsta händer medan man viker så har man iaf nöjet av att leka lite med bajset.. Score!

    ReplyDelete
  14. Anonymous3:19 PM

    Miljonären, du är så jäkla skön. Kör hårt.

    ReplyDelete
  15. Anonymous3:27 PM

    Jesus Christ! Skaffa ett bra jobb istället. Tjänar du nån 100 tusing i månaden kan du både spara och leva...

    ReplyDelete
  16. Anonymous4:02 PM

    Det här liknar ju en av dedära "notbuyingit"-bloggarna.

    ReplyDelete
  17. skit under arbetstid så får du dessutom lön för nöjet.

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:42 PM

    Du är min idol!

    Helt rätt tänk, vi väljer själva vilket liv vi vill ha och nu har jag inte valt din väg men jag tycker det är kul att läsa din blogg.

    ReplyDelete
  19. Anonymous1:44 AM

    Du är helt sjuk, stackars

    ReplyDelete
  20. Anonymous1:06 PM

    fy helvete jag skulle aldrig kunna vara vän med dig!
    dina vänner kommer överge dig en efter en. du kommer dö rik men ensam. utan att ha njutit av livet.
    inte meningen att vara elak. men så tror jag att det kommer att bli.

    ReplyDelete
  21. Anonymous4:31 AM

    Du kommer aldrig leva i 30 år till ifall du drar ut på att köpa toalettpapper bara för att spara en slant.
    Alltså, hur fan tänker du? Din teori är alltså. "Jag håller mig några dagar. Skiter på jobbet ifall toalettpappret inte tagit slut på en helg och om 30 år har jag (med 10% ränta) 150 spänn" Jippi!

    ReplyDelete
  22. Anonymous11:26 AM

    Farbror Joakim är enslösare jämfört med dig. Du är cool och det jag beundrar hos dig är att du kör ditt race. Skiter i vad andra tycker. Man kan inte vara vän med alla. You can not please everybody. lev väl

    ReplyDelete
  23. Anonymous4:09 PM

    Torka dig inte alls istället.
    Duscha dig ren istället, spar du 100% av pappret. Du betalar säkert inte för vattnet iaf.

    Du påminner om en snål fd kompis vid namn Micael Carlsson som jobbade på volvo innan och på Samhall nu. Men han är 40 och har inte några kompisar kvar.

    Lycka till!

    // Älskar att äta god mat.

    ReplyDelete
  24. Hallå

    Ansök om ett lån är ett snabbt och bekvämt sätt att betala räkningarna och starta ett nytt projekt finansiering till räntor som är mer än 3% inte, kontakta oss idag på: klayfirm11@blumail.org. Det behövs en låneerbjudande lån Vår minsta är $ 1,000.00 urval låna lite pengar jag är en certifierad långivare Legit och anmälan, kontakta oss idag, om du har någon. intresserad av att få ett lån, kontakta mig för mer information om lånet processen, process som kreditvillkor och villkor och hur lånet kommer att överföras till dig. Jag behöver din akut svar om du är intresserad.

    ReplyDelete

  25. God dag, jag är ett registrerat privata pengar långivare. Vi ger ut lån för att hjälpa människor, företag som behöver uppdatera sin finansiella ställning över hela världen, med mycket minimal årlig Räntor så låg som 2% inom ett år till 30 år återbetalning varaktighet tid för att någon del av världen. Vi ger ut lån inom intervallet 5000 € till € 100.000.000. Våra lån är väl försäkrad för maximal säkerhet är vår prioritet. Intresserade bör kontakta oss via e-post: (24hourstloancompany1@gmail.com)

    Har du fått avslag av så många banker
    behöver du finansiering för utbyggnaden av er verksamhet,
    behöver du ett personligt lån

    Ansöka om ett lån, skicka ner i detaljerna nedan:
    1. Fullständigt namn
    2. Adress
    3. Mängd
    4. Varaktighet Period
    5.Phone Antal
    6. yrke

    Fru Farida Stephen

    ReplyDelete
  26. God dag,
    Jag är Mary William med namn och jag bor i USA, jag kommer att vilja prata om Guds godhet i mitt liv efter så många månader för att försöka få ett lån på internet och blivit lurad så jag blev desperat i att få ett lån från en legit långivare på nätet. Men eftersom Gud skulle ha det, såg jag en kommentar från en vän som heter William Ken och han talade om detta legit lån företag där han fick sitt lån snabbt och enkelt utan stress så han introducerade mig till en man som heter fru Sarah Tsinajine som styr en firma heter Coleman Loan Company, så jag ansökt om ett lån summa ($ 170,000.00USD) med låg ränta på 3%, så lånet godkändes och insatta på mitt bankkonto på mindre än 48 timmar, det var så jag kunde få mina lån för att hålla min brutna verksamheten igång och även att betala mina räkningar så jag råda alla er som är intresserad av att få ett lån snabbt och enkelt att vänligen kontakta dem via e-post: {colemanloancompany@gmail.com} att få någon form av lån du behöver i dag, tack när du läser den största vittnesbörd i mitt liv.

    ReplyDelete
  27. Hej Mary Gerald mayuk, är det namnet. Jag är glad att leva i Colorodo fram till maj dyrbara familj och hans fru igen, och II är nu en stor kvinna som jag använder detta medium för att vittna om mig och min familj var säker skuld när allt mitt företag brändes och lägga sina händer och blev dålig situation, jag trodde kommer att hänvisa till någon som frågar om kredit, som gav mig lycka till mig och min familj. 390,000.00Eur gudfruktiga människor som lånar lån till mig för investeringar för att börja mitt liv igen uppfyllda. kontakta dem och berätta för dem är Mrs. Mary Larry att de gav lån för två månader sedan Reefer dig till de. E-post: goodnewsloaninvestment001@gmail.com Gud välsigna människor i stora hjälpare, tack Mrs Celena Gomez och företag.

    ReplyDelete
  28. Du behöver ett lån före slutet av Ramadan Kareem ?
    Du behöver en brådskande hypotekslån ?
    Du behöver en snabb företag lån ?
    Du behöver en säkrad personligt lån ?
    Du behöver en 24 timmar lån företag ?
    Du måste seriosly att köpa en bil ?
    E-post : hanusiinfo1@gmail.com

    ReplyDelete
  29. Hallå,
      Vi är kristna organisationen bildats för att hjälpa människor i behov av hjälp, såsom finansiell help.So om du går igenom ekonomiska svårigheter eller om du är i någon ekonomisk oreda, och du behöver pengar för att starta ett eget företag, eller om du behöver lån till betala din skuld eller betala dina räkningar, starta en fin affär, eller du har svårt att få kapital lån från lokala banker, kontakta oss idag via e-post
    dreamsharecompany@yahoo.com för Bibeln säger "Lukas 11:10 Alla som frågar får, den som söker finner, och för den som bultar, dörren öppnas". Så låt inte dessa tillfälle passera dig av eftersom Jesus är densamme i går, i dag och för evigt mer. Vänligen dessa är endast allvarliga sinnade och gudfruktiga människor.

    Fyll i formuläret nedan ansökan helt så att vi kan öppna ett lån bearbetningsprofil för dig i mitt företag, om du är intresserad av att få ett lån från oss

      FÖRSTA INFORMATION SOM KRÄVS

    Fullständiga namn:........
    Personliga telefonnummer: .....
    Land:.......
    Adress:....
    Ange:.........
    Ålder:.........
    Kön:..........
    Har du ansökt om ett lån innan:? ...
    Civilstånd: .....
    Lånebeloppet krävs: .........
    Lån Varaktighet: ....
    Ockupation:.........
    Månadsinkomst:.......

    Tack för din tid och förståelse !!!

    Alla svar via e-post: {dreamsharecompany@yahoo.com}

    ReplyDelete
  30. lån erbjuda gäller nu

    Bästa kund, jag George Winston, jag ger ut lån med 2% ränta ..
    Är du trött på att söka lån och inteckningar, har du fått avslag hela tiden av din banker och andra finansiella institutioner, Vi erbjuder någon form
    av lån till privatpersoner och juridiska personer vid låg ränta rate.If du är intresserad av att ta ett lån, välkommen att kontakta oss i dag, lovar vi att erbjuda dig de bästa tjänsterna ever.Just ger oss ett försök, eftersom en rättegång kommer att övertyga dig .
    Vilka är dina finansiella behov?
    Behöver du ett företag lån?
    Behöver du ett personligt lån?
    Vill du köpa en bil?
    Vill du att refinansiera?
    Behöver du ett hypotekslån?
    Behöver du en stor kapital för att börja din affärsförslag eller expansion? Har du förlorat hoppet och du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska bördor kvarstår?

    Kontakta oss via mrsgeorgewinstonloancompany@gmail.com

    1. Den sökandes namn ..............
    2. Residential Country ............
    3. bostadsadress: ........
    4. BUSINESS ADRESS: ..................
    5. ÅLDER: ..........................
    6. YRKE: ................
    7. lånebeloppet KRÄVS ..............
    8.Loan Varaktighet ..............
    9. syftet med lånet: ............
    10. Telefonnummer: ..........
    11.LOAN DURATION ................

    FYLL I Ovanstående information och skicka den till kontaktuppgifter nedan:

    OBS: Alla svar ska skickas direkt till: mrsgeorgewinstonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Anonymous2:24 PM

    kära kund
    Är du trött på att söka lån och inteckningar, har du fått avslag hela tiden av din banker och andra finansiella institutioner, Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och juridiska personer vid låg ränta rate.If du är intresserad av att ta ett lån, gärna att kontakta oss i dag, lovar vi att erbjuda dig de bästa tjänsterna ever.Just ger oss ett försök, eftersom en rättegång kommer att övertyga dig.
    Vilka är dina finansiella behov?
    Behöver du ett företag lån?
    Behöver du ett personligt lån?
    Vill du köpa en bil?
    Vill du att refinansiera?
    Behöver du ett hypotekslån?
    Behöver du en stor kapital för att börja din
    affärsförslag eller expansion? Har du förlorat hoppet och
    du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska
    bördor kvarstår?

    1. Den sökandes namn .............................

    2. Residential Country .....................

    3. bostadsadress: ........................

    4. BUSINESS ADRESS: ...........................

    5. ÅLDER: ........................................

    6. YRKE: .....................

    7. lånebeloppet KRÄVS ..................

    8.Loan Varaktighet .......................

    9. syftet med lånet: .........................

    10. Telefonnummer: .......................

    11.LOAN VARAKTIGHET ........................

    FYLL I ovanstående information och SKICKA
    DET TILL kontaktuppgifter nedan:

    E-POST: cynthiamorgansfunding@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Anonymous2:52 PM

    kära kund
    Är du trött på att söka lån och inteckningar, har du fått avslag hela tiden av din banker och andra finansiella institutioner, Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och juridiska personer vid låg ränta rate.If du är intresserad av att ta ett lån, gärna att kontakta oss i dag, lovar vi att erbjuda dig de bästa tjänsterna ever.Just ger oss ett försök, eftersom en rättegång kommer att övertyga dig.
    Vilka är dina finansiella behov?
    Behöver du ett företag lån?
    Behöver du ett personligt lån?
    Vill du köpa en bil?
    Vill du att refinansiera?
    Behöver du ett hypotekslån?
    Behöver du en stor kapital för att börja din
    affärsförslag eller expansion? Har du förlorat hoppet och
    du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska
    bördor kvarstår?

    1. Den sökandes namn .............................

    2. Residential Country .....................

    3. bostadsadress: ........................

    4. BUSINESS ADRESS: ...........................

    5. ÅLDER: ........................................

    6. YRKE: .....................

    7. lånebeloppet KRÄVS ..................

    8.Loan Varaktighet .......................

    9. syftet med lånet: .........................

    10. Telefonnummer: .......................

    11.LOAN VARAKTIGHET ........................

    FYLL I ovanstående information och SKICKA
    DET TILL kontaktuppgifter nedan:

    E-POST: cynthiamorgansfunding@gmail.com

    ReplyDelete
  33. Anonymous3:22 PM

    kära kund
    Är du trött på att söka lån och inteckningar, har du fått avslag hela tiden av din banker och andra finansiella institutioner, Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och juridiska personer vid låg ränta rate.If du är intresserad av att ta ett lån, gärna att kontakta oss i dag, lovar vi att erbjuda dig de bästa tjänsterna ever.Just ger oss ett försök, eftersom en rättegång kommer att övertyga dig.
    Vilka är dina finansiella behov?
    Behöver du ett företag lån?
    Behöver du ett personligt lån?
    Vill du köpa en bil?
    Vill du att refinansiera?
    Behöver du ett hypotekslån?
    Behöver du en stor kapital för att börja din
    affärsförslag eller expansion? Har du förlorat hoppet och
    du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska
    bördor kvarstår?

    1. Den sökandes namn .............................

    2. Residential Country .....................

    3. bostadsadress: ........................

    4. BUSINESS ADRESS: ...........................

    5. ÅLDER: ........................................

    6. YRKE: .....................

    7. lånebeloppet KRÄVS ..................

    8.Loan Varaktighet .......................

    9. syftet med lånet: .........................

    10. Telefonnummer: .......................

    11.LOAN VARAKTIGHET ........................

    FYLL I ovanstående information och SKICKA
    DET TILL kontaktuppgifter nedan:

    E-POST: cynthiamorgansfunding@gmail.com

    ReplyDelete
  34. Anonymous3:23 PM

    kära kund
    Är du trött på att söka lån och inteckningar, har du fått avslag hela tiden av din banker och andra finansiella institutioner, Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och juridiska personer vid låg ränta rate.If du är intresserad av att ta ett lån, gärna att kontakta oss i dag, lovar vi att erbjuda dig de bästa tjänsterna ever.Just ger oss ett försök, eftersom en rättegång kommer att övertyga dig.
    Vilka är dina finansiella behov?
    Behöver du ett företag lån?
    Behöver du ett personligt lån?
    Vill du köpa en bil?
    Vill du att refinansiera?
    Behöver du ett hypotekslån?
    Behöver du en stor kapital för att börja din
    affärsförslag eller expansion? Har du förlorat hoppet och
    du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska
    bördor kvarstår?

    1. Den sökandes namn .............................

    2. Residential Country .....................

    3. bostadsadress: ........................

    4. BUSINESS ADRESS: ...........................

    5. ÅLDER: ........................................

    6. YRKE: .....................

    7. lånebeloppet KRÄVS ..................

    8.Loan Varaktighet .......................

    9. syftet med lånet: .........................

    10. Telefonnummer: .......................

    11.LOAN VARAKTIGHET ........................

    FYLL I ovanstående information och SKICKA
    DET TILL kontaktuppgifter nedan:

    E-POST: cynthiamorgansfunding@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Anonymous3:24 PM

    kära kund
    Är du trött på att söka lån och inteckningar, har du fått avslag hela tiden av din banker och andra finansiella institutioner, Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och juridiska personer vid låg ränta rate.If du är intresserad av att ta ett lån, gärna att kontakta oss i dag, lovar vi att erbjuda dig de bästa tjänsterna ever.Just ger oss ett försök, eftersom en rättegång kommer att övertyga dig.
    Vilka är dina finansiella behov?
    Behöver du ett företag lån?
    Behöver du ett personligt lån?
    Vill du köpa en bil?
    Vill du att refinansiera?
    Behöver du ett hypotekslån?
    Behöver du en stor kapital för att börja din
    affärsförslag eller expansion? Har du förlorat hoppet och
    du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska
    bördor kvarstår?

    1. Den sökandes namn .............................

    2. Residential Country .....................

    3. bostadsadress: ........................

    4. BUSINESS ADRESS: ...........................

    5. ÅLDER: ........................................

    6. YRKE: .....................

    7. lånebeloppet KRÄVS ..................

    8.Loan Varaktighet .......................

    9. syftet med lånet: .........................

    10. Telefonnummer: .......................

    11.LOAN VARAKTIGHET ........................

    FYLL I ovanstående information och SKICKA
    DET TILL kontaktuppgifter nedan:

    E-POST: cynthiamorgansfunding@gmail.com

    ReplyDelete
  36. Вы в необходимости срочного кредита? Вы в долгах? вы в срочной необходимости кредита для финансирования вашего бизнеса, и вы отказывали вашими банками, вы не хев о чем беспокоиться, потому что наши услуги быстро и легко обеспечили ваши кредиты в настоящее время ни при каких обстоятельствах. Занять до $ 2000 - $ 50,000,000 (погода в долларах или евро) на контакт теперь для нашего кредита составляет 100% GAURANTEE по электронной почте: waizlenders@aol.com
    Примечание: Вы ожидаете, что предварительный ответ и финансирование в течение 24 часов

    ReplyDelete
  37. We have direct and efficient providers of Bank Guarantee (BG’s), Insurance Guarantees,Confirmable Bank Drafts, Standby Letters of Credit (SBLC) medium term note (MTN) and Third Party Guarantees. which are specifically for sell/lease at leasing price of 4+2% /32+2% for selling price.
    If you are a potential Investor or principal looking to raise capital, we will be happy to answer any questions that you have about this opportunity and to provide you with details regarding these services.

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, by providing you with yearly renewable leased bank instruments. We work directly with the providers of these instruments.


    DESCRIPTION OF INSTRUMENTS:

    1. Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC) (Appendix A)
    2. Total Face Value: Eur 5M MIN and Eur 10B MAX (Ten Billion USD).
    3. Issuing Bank: Barcley's Bank , HSBC Bank London, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt.
    4. Age: One Year, One Month
    5. Leasing Price: 4% of Face Value plus 2% commission fees to brokers.
    6. Delivery: Bank to Bank swift.
    7. Payment: MT-103 or MT760
    8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking day.


    BELOW IS OUR FCO PROCEDURE

    WE will arrange for a fresh cut BG/SBLC EURO/USD $10million to 100billion in favor of your company with Euro clear access code and block code as well as the ISIN and CUSIP numbers and Common Code of the SBLC from Barclay's Bank to enable you verify it at a lease cost of 4+2% After which you will transfer Euro cost fee to validate the instrument before it is delivered by swift MT199/MT799 pre-advice and finally via MT760 and the beneficiary is expected to pay 4% lease cost via MT103 to providers funding bank after verifying and authenticating the swift MT760 from issuing bank Barclay's, hsbc, and deucthe bank etc.
    Contact us for outstanding service, competence & professionalism;

    For all inquires Contact:

    Name: Abistar Diana
    Email:dianafinance600@outlook.com,dianafinance600@gmail.com
    Skype:Abistar Diana,dianafinance600@outlook.com

    ReplyDelete
  38. Here comes an Affordable Xmas loan Offer that will change your life for ever
    Are you in need of Personal Or Business Loan If
    yes contact cobet funds loan company.EMAIL robertscot980@gmail.com


    Full Names:..............................
    2)Country:..................................
    3)address:....................................
    4)State:.......................................
    5)Sex:.........................................
    6)Marital Status:.............................
    7)Occupation:..................................
    8)Phone Number:................................
    10)Monthly income:.............................
    11)Next of Kin:...............................
    12)Loan Amount Needed:.......................
    13)Loan Duration:............................
    14)Purpose of Loan:.......................


    I will be looking forward to hear from you so as to proceed.

    Regards

    ReplyDelete
  39. TRUSTEE ACCOUNT LIMITED is a British based financial consulting company with years of experience in the international and local finance market. Be it lease bank guarantee, Stand by letter of credit or any type of refinancing, talk to our team at Secure Finance Services, absolutely sure they will set your business on the right path with our sound financial advice.

    Our bank instrument can be help you fund you projects in Trading, funding project(s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges, Real Estate and all kind of projects.Having years of professional, invaluable experience in the banking and finance industry, and having access to dozens of different prominent trusted and reliable providers, our Financial Services consultants will crawl through hundreds of products to find one that perfectly matches your needs.

    Purchase Instrument of BG/SBLC : 32%+2% Min Face Value cut =5M- 10B EUR/USD

    Lease Instrument of BG/SBLC : 4%+2% Min Face Value cut = 5M- 10B EUR/USD
    DESCRIPTION OF INSTRUMENTS:

    1. Instrument: Bank Guarantee (BG / SBLC) (Appendix A)
    2. Total Face Value: Eur 5M MIN and Eur 10B MAX (Ten Billion USD).
    3. Issuing Bank: HSBC Bank London, Barclays, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt.
    4. Age: One Year, One Month
    5. Leasing Price: 6% of Face Value plus 2% commission fees to brokers.
    6. Delivery: Bank to Bank swift.
    7. Payment: MT-103 or MT760
    8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days.
    Name;ANDREW KELVIN

    Email;trusteeactlmt@gmail.com

    Skype;trusteeactlmt

    ReplyDelete
  40. Anonymous9:24 AM

    Letar du efter ett brådskande jullån Eller företagslån, personliga lån, inteckningar, bil
    lån, studielån, skuldkonsolideringslån, osäkra lån, risk
    kapital etc. Du är på rätt ställe
    Din lånelösning! Jag är en privat långivare som lånar ut
    Individer och företag till låg ränta och prisvärd
    Räntesats på 3%. Kontakta oss via e-post: powerfinance7@gmail.com

    LÅNEANSÖKNINGSFORMULÄR
    **********************
    Ditt fullständiga namn:
    Land / Stat:
    Lånebelopp:
    Varaktighet
    Telefon:
    Månadsinkomst:
    Ockupation:

    Väntar på ditt snabba svar.
    Må Allah välsigna dig.
    IBRAHIM MUSA
    Power Financial Service Pvt.
    Kontakta oss på: powerfinance7@gmail.com
    WhatsApp nummer +919717357946

    ReplyDelete
  41. Anonymous9:25 AM

    Are you looking for an urgent Christmas loan Or business loan, personal loans, mortgages, car
    loans, student loans, debt consolidation loans, unsecured loans, risk
    capital, etc. ... You are in the right place
    Your loan solutions! I am a private lender who lends
    Individuals and businesses at a low interest rate and affordable
    Interest rate of 3%. Contact us by email: powerfinance7@gmail.com

    LOAN APPLICATION FORM
    **********************
    Your full name:
    Country/State:
    Loan Amount:
    Duration
    Phone:
    Monthly income:
    Occupation:

    Awaiting your swift response.
    May Allah bless you.
    IBRAHIM MUSA
    power Financial Service Pvt.
    Contact Us At :powerfinance7@gmail.com
    WhatsApp Number +919717357946

    ReplyDelete
  42. Anonymous4:10 PM

    SCAMMERS DRAADE OCH RUINED MIG FINANSIELLT OCH VÄNSTER MIG HEMELESS, MEN TACK TILL JOHN LOAN LOAN PLC: - johnloanfirm2@gmail.com.

    Hälsningar till alla, Livet säger de är fulla av bedrägeri. Ingen tortyr och smärta kan jämföras med vad jag Janice Albert upplever i händerna på bedrägerier, jag litade på de falska hypotekslånarnas ord utan att verifiera, jag förlorade mer än 12 500 dollar i strävan att få ett inteckning jag sålde min bil i min räkningar men jag fortsätter att falla offer livet mitt har varit bit av sopor full av röra. Mina barn släppte av skolan, min bank förnekade mig kredit eftersom min kredit värdering var redan nere. Fram till förra veckan sa en väldigt nära vän att hon fick ett inteckning från JOHN LOAN PLC att jag också skulle prova. Att inte ha ett alternativ jag kontaktade dem med ett hjärta fullt av sorg och skepticism, jag följer blygsamt sina förfaranden enligt deras policy. Jag väntade på de dåliga nyheterna som alla andra bolag som jag kontaktade gav mig då får jag en kreditvarning som min bank kontot har krediterats med $ 50.000 som jag ursprungligen ansökt om omedelbart glädjande tårar rullar ut ur mina ögon eftersom jag aldrig tror att det kommer att komma igenom. När du behöver någon form av inteckning får du inte vara byte och kontakta det sanna hypotekslånet via deras information. E-post: johnloanfirm2@gmail.com och få ditt ekonomiska genombrott.

    ReplyDelete
  43. We can help facilitate the financial service bank instrument SBLC /BG, We remain the best financial consulting company with years of experience in the international and local finance market.

    We have become the hallmark of excellent service in this industry with trusted and genuine FCA registered SBLC Providers who have truly succeeded in creating significant value for all clients and brokers involved in leasing or purchasing sblc .

    We issue from Top rated world Banks and also work with brokers and agents with 100% healthy commissions paid on every deal.

    Leasing SBLC : 4% +2%

    Purchasing SBLC : 32% +2%

    DESCRIPTION OF INSTRUMENTS:

    1. Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC)

    2. Total Face Value : Please inform us

    3. Issuing Bank: HSBC, Barclays London or Deutsche Bank Frankfurt or any Top 25 WEB

    4. Age: One Year, One Day

    5. Leasing / Selling SBLC / BG

    6. Delivery: SWIFT MT799/MT760.

    7. Payment: MT-103.

    8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days.

    All relevant business information will be provided upon request and we are ready to forward to you the DOA/CONTRACT of work once you inform us if you will be Leasing or Purchasing.

    Best Regards

    NAME;Fred Stones
    E MAIL;premiumfinanceserviceltd@gmail.com .skype:fredforrealasurance403

    ReplyDelete
  44. Hej alla...
    Jag är märket paul med namn för närvarande berlin tyskland. Skriver detta brev eftersom jag är verkligen tacksam för vad john albert gjorde för mig och min familj när jag trodde att det inte fanns något hopp han kom och gjorde en väg för mig och min familj genom låna oss lån, med en mycket låg ränta på 2%. Jag trodde aldrig att det fortfarande finns gud skickade och äkta lån långivare på internet men till min största överraskning fick jag mitt lån utan att slösa bort tid så om du är ute och letar efter ett lån av vilket belopp som helst .. jag skulle rekommendera att du rekommenderar dig till john albert, VD för kapitalkreditlånet, för att han är en gud skickad man som kan förändra ditt liv för alltid ....
    Så om du verkligen vill göra ett bättre liv utan någon fondbrist.
    Jag skulle råda dig att komma i kontakt med honom genom det här e-postmeddelandet nedan ::
    {E-post: mortageservice@outlook.com)}.
    Tack.

    ReplyDelete
  45. Anonymous10:18 AM


    Hej
    Hvad er din situation? Har du brug for 100% finansiering? Er du træt af at søge og realkreditlån, er du blevet konsekvent afvist af banker og andre finansielle institutioner, vi giver lån til virksomheder, virksomheder, industrier, personlige mv. Enhver interesseret, uanset deres land, bør der henvises til: collinsmark640@gmail.com

    ReplyDelete
  46. Är du ute efter ett företagslån, personligt lån, bostadslån, billån, studielån, skuldkonsolideringslån, osäkra lån, riskkapital mm .. Eller har du nekat ett lån från en bank eller en finansinstitut för en eller flera skäl. Du är på rätt plats för dina lånlösningar! Jag är en privat långivare, jag ger ut lån till företag och individer inom och utom landet till en låg och överkomlig ränta på 2,5% årligen. Vänligen kontakta oss via e-post: kw007042@gmail.com

    ReplyDelete
  47. Vi erbjuder alla typer av lån till en reducerad ränta på 3%. Vårt låneprogram är väldigt direkt och flexibelt, eftersom ditt nöjda och ekonomiska framgångar är vårt mål. Om intresserad, för mer info kontakta oss nu via Email: (happyloanlink@outlook.com)

    ReplyDelete
  48. Behöver du ett brådskande lån? att betala dina räkningar starta ett nytt företag med 2% ränta Vi är också här för att informera dig om att du inte oroa dig för mer levande Investeringar sprider de goda nyheterna över hela världen för dem som letar efter ett brådskande lån. Allvarligt behöver lån idag kontakta oss nu via liveinvestmentslimited@gmail.com Tack och gud välsigne.

    ReplyDelete
  49. Behöver du ett brådskande lån? att betala dina räkningar starta ett nytt företag med 2% ränta Vi är också här för att informera dig om att du inte oroa dig för mer levande Investeringar sprider de goda nyheterna över hela världen för dem som letar efter ett brådskande lån. Allvarligt behöver lån idag kontakta oss nu via liveinvestmentslimited@gmail.com Tack och gud välsigne.

    ReplyDelete
  50. Vi kommer att erbjuda lån med en låg pris på 2%.
    Vi erbjuder lån till privatpersoner och företag. Behöver du ett lån för att betala av din skuld, öka din verksamhet eller har blivit avvisad av banker och andra finansinstitut? Vi tillhandahåller lokala, internationella företag med en mycket låg ränta på 2%. Vi är här för att göra alla dina problem en del av det förflutna. Ditt lån kommer att skickas till dig på mindre än 24 timmar.
    Du kan kontakta oss idag via e-post:
    (worldcreditfunds@gmail.com) Vi är här för att ge det bästa av
    vår tjänst.

    ReplyDelete
  51. Anonymous1:01 AM

    Vittnesbörd om hur jag fick mitt lån till 2% (Frank Loans Services)

    Jag skulle utan förbehåll rekommendera att du arbetar med Frank Loan Services, om du är ute efter en bostadslån. Jag har pratat med många mäklare när jag har köpt mitt hypotekslån online, från den första kontakten kunde jag säga att han är den typ av person som jag kunde lita på för att hjälpa mig att fatta det bästa beslutet för mig och min familj. De erbjuder både korta och långa villkor lån inom 1-30 år låneperiod, med eller utan säkerheter men ingen kreditkontroll och deras tjänster är snabba, tillförlitliga och pålitliga eftersom de har testats och litar på mig till skillnad från andra företag.

    Har du svårt att få kapitaltjänster från lokala banker och andra finansinstitut? behöver du medel för att starta ditt personliga företag? Har du en låg kreditpoäng och har du svårt att få ett lån på grund av din kreditpoäng oroar dig inte mer för att Frank Loans Services är här för att hjälpa dig att betala av dina räkningar och starta ett bra företag, de erbjuder lån till en mycket en rimlig ränta på 2% intresserade personer vänligen kontakta honom via E-post: k.frankloans@gmail.com Mobil: +1-713-389-6778.

    Deras tjänster inkluderar refinansieringslån, lastbilslån, utbildningslån, studielån, personliga lån, billån, skuldkonsolideringslån, affärslån, säkrade och osäkrade lån, hypotekslån, hemlån, vänligen kontakta dem idag för ytterligare förfrågningar via e-post : k.frankloans@gmail.com Mobil: +1-713-389-6778.

    Din ekonomiska tillfredsställelse är där Målet och ditt arbete med dem kommer att vara en god upplevelse. Vänligen kontakta dem idag för ytterligare förfrågningar om du är intresserad av lån via hans e-post: k.frankloans@gmail.com Mobil: +1-713 -389-6778.

    ReplyDelete
  52. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Thank

    ReplyDelete
  53. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig
























    BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig


    ReplyDelete
  54. DU BEHÖVER LÅN
    Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2%
    EMIAL: (remy.credit111@gmail.com)
    Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag mary anne från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com
    Gud välsigne dig, herr REMY FINK

    ReplyDelete
  55. Anonymous10:59 PM

    Jag fick precis 10 000 euro från Steven Kings Funds om du behöver ett lån kontakta dem via e-post stevenfunds@outlook.com eller whatsapp +2347043593434

    ReplyDelete
  56. Anonymous3:01 AM

    Dobrý deň dámy a páni,
    Tento príspevok je hlavne pre každého, kto potrebuje konkrétnu pôžičku na obnovu svojho života. Hľadáte pôžičku na obnovu svojho podnikania alebo projektu alebo na kúpu bytu, ale nemôžete pracovať v banke alebo banka odmietla vašu identifikáciu. Som asistent komerčnej banky, môžeme vám poskytnúť pôžičku. Ponúkame pôžičky od 3 000 eur do 500 000 eur s úrokovou sadzbou 2% doba splácania od 12 mesiacov do 10 rokov, sme pripravení poskytnúť vám pôžičky kvalifikovaným ľuďom, ale musíme byť čestní, čestní ľudia. ak potrebujete peniaze z iných dôvodov, kontaktujte nás pre viac informácií na adrese infomichealfinanceltd@gmail.com alebo WhatsAPP: +14699724809. Sme pripravení uspokojiť nášho zákazníka maximálne do 48 hodín od prijatia súboru žiadosti. vďaka commercezbank

    ReplyDelete