Saturday, October 06, 2007

Etapp 1 - Läsartävlingen

Efter en vecka på läsartävlingen är ställningen som följer:

Person - Fond - Utveckling i procent
Allan – East Capital Turkiet + 5,0%
P - HSBC Gif Indian Equity + 4,6%
Miljonären – Simplicity Indien + 3,1%
Adekvat – HQ Kinafond +2,7%
Robert – Kaupthing Kina +2,4%
H-to-the-E - JPM Latin +2,3%
Managerwest - CASC +2,0%
Josh - HSBC GIF Chinese Equity + 2,0%
Malte – Baring Hong Kong + 2,0%
Syster styre – FIM Ukraine +0,5%
Berra - Schroder ISF Global +0,5%
Gandalf – MLIIF World Mining + 0,4%
Cristoffer - JPM Global High Yield Bond +0,1%
Henrik - Merrill Lynch Gold +0%
H - Xact Bear – 3%

Martin - East Cap Bering Ukraine ? Uppgift saknas på Morningstar

Har tagit alla uppgifter från Morningstar och kollat utvecklingen sista veckan. Är därför möjligt att vissa fonder släpar en dag och att det därför blir liten felmarginal.

22 comments:

  1. Befängt!

    Jag heter managerwest, inte manager invest ;)

    Sjundeplats är inte fy skam. :)

    ReplyDelete
  2. Har fixat ditt namn nu. Får skylla på att det var tidig lördagmorgon.

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:01 PM

    12 plats för mig.
    Gruvfonden öppnar löst och jag hoppas på bättring.
    oroligt i kina, upp 3, ner 3, och upp 2 igen. på en vecka! spännande.

    /Gandalf

    ReplyDelete
  4. Får man slänga in HQ Tillväxtmarknadsfond på listan också, fast jag är lite sent ute? Fick för mig att den redan var vald.

    ReplyDelete
  5. hej!
    kikar in.
    en fond som har gått bra är 334409 hos ppm...80%värdeökning under 2007 och 68% under 2006.den har jag!!!

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:42 AM

    Vad tror ni om Baring Honkong? Håller den positiva trenden att lägga sig?

    ReplyDelete
  7. Hehe, det är lungt ;)

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:59 AM

    East Capital Bering Ukraine Acc finns på Morningstar. Bara att söka på den i sökrutan så kommer den upp.

    Väldigt lång direktlänk...

    http://www.morningstar.se/funds/
    overview.asp?cid=F0000003J7&lang=sv
    &lastpage=Quickrank&LastPageURL=%
    2fquickrank%2fdefault.aspx%3fsearch
    %3dEast%2bCapital%2bBering%2bUkraine
    %2bAcc

    ReplyDelete
  9. miljon1: Du får nog skriva namnet på fonden (ex SEB Nordenfond), det är svårt att veta vilken när du bara skriver numret. Men det var bra utveckling!

    ReplyDelete
  10. Anonymous1:41 PM

    Det skall bli skönt att få en hel tusenlapp av miljonaren när jag vinner tävlingen. Jag blir en tusenlapp rikare och miljonar en tusenlapp fattigare (men en erfarenhet rikare).

    ReplyDelete
  11. Finanskvinnan: Jag föreslår att du väntar till nästa tävling då det blir konstigt om vissa kan hoppa in en vecka efter övriga.

    Martin: Ja fonden finns på morningstar, men det går inte att se utvecklingen sista veckan.

    ReplyDelete
  12. hej!
    finanskvinnan:
    fonden jag menade heter:
    Baring Hong Kong Kina Fund,den har gått med 80%värdeutveckling under 2007.

    en annan bra fond är:
    CAAM-Funds greater China med 56% värdeutveckling under 2007, och 50% värdeutveckling under 2006.

    Hagströmer och qviberg kinafond är ju oxå en rackare på 57% värdeutveckling under 2007 och 54% under 2006.

    ReplyDelete
  13. Jag får vänta till nästa då, helt enkelt.

    Anette: Aha, då vet jag!

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:39 PM

    Ny varning från
    Riksbanken, står det att läsa på Privata affärer.se. Är det dags för ett börsras snart. Vad tror ni, ska man lägga om i räntefonder?

    Hjälp mig miljonären!

    ReplyDelete
  15. Anonymous7:58 PM

    hej!

    ett tips till dig miljonären...

    www.levabilligt.se

    ReplyDelete
  16. Anonymous10:07 PM

    He, he. Ser att jag leder. Får njuta av det så länge det varar...

    ReplyDelete
  17. Just nu ligger turkiet på minus och indien på +1,5. Idag alltså. Så det kommer nog svänga en del i toppen. Både Turkiet, Hong Kong/Kina och Indien har ju gått väldigt ryckigt sista tiden.

    ReplyDelete
  18. Anonymous9:49 AM

    Sossar hela bunten! En riktig genleman samt har gott om pengar, pratar inte om detta ämne! Kom in i matchen ni är då inte av den finare kalibern, tro mig! När ni kommer dit kanske vi kan ses annars- hasta la vista!

    ReplyDelete
  19. Anonymous7:48 PM

    Behöver du ett lån för att betala räkningar lätt, så skicka e-post via?:
    johnsonleehelpfunds@gmail.com uppgifterna nedan

    Fullständigt namn:
    Belopp som krävs:
    längd:
    State:
    telefon:

    ReplyDelete
  20. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Thank

    ReplyDelete