Wednesday, October 31, 2007

Tävlingen avgjord

Såhär slutade tävlingen som gick ut på att välja vilken fond som skulle utveckla sig bäst under oktober månad. Eftersom börsen i Sverige har backat under tiden tycker jag det är många som bör vara nöjda och som presterade bra! Hoppas ni som placerade er i toppen har fonden på riktigt också.

Med reservation för felskrivning eller fel hos morningstar...

Person - Fond - Utveckling i procent

Miljonären – Simplicity Indien + 19,2%
Robert – Kaupthing Kina +14,5%
P - HSBC Gif Indian Equity + 14,2%
Adekvat – HQ Kinafond +12,8%
Josh - HSBC GIF Chinese Equity + 12,7%
Syster styre – FIM Ukraine +9,8%
Malte – Baring Hong Kong +9,5%
Henrik - Merrill Lynch Gold +8,4%
Managerwest - CASC +8,1%
H-to-the-E - JPM Latin +6,9%
Gandalf – MLIIF World Mining + 5,7%
H - Xact Bear +5,6%
Allan – East Capital Turkiet + 5,3%
Cristoffer - JPM Global High Yield Bond +0,4%
Berra - Schroder ISF Global -0,3%
Martin - East Cap Bering Ukraine –2,2%

7 comments:

  1. Anonymous11:31 PM

    Kul att du vann din egna tävling :-)

    En fjärdeplats (eller +12,8%) är jag oerhört nöjd med, fondportföljen har tagit ny ATH flertalet gånger den senaste månaden...

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:01 AM

    Det är jag som är på fjärdeplats du.

    Att en fond går upp 20% på en månad verkar ju helt sjukt för övrigt... undrar när detta kraschar?

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:13 PM

    grattis miljonären!!!

    ReplyDelete
  4. HQ Tillväxtmarknad har gått upp 10,23%, så jag hade inte vunnit om jag varit med. Grattis!

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:03 AM

    Nu var inte jag med i tävlingen, men vore kul om ni även räknade med fondavgifterna och inte bara kollade vem som slutade på flest % +.

    Dvs utgått från att varje person hade tex 10 000 kr från början och sedan kollat efter vem som hade mest kvar när dom sålde sitt innehav.

    Kanske nått för nästa tävling? =)

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:05 PM

    Topp 10 och +6,9% får man väl ändå vara nöjd med :)

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:23 PM

    Sålde mina Baring Hong kong idag... Hoppas jag gjorde rätt!!!

    Vad tror ni, kan det verkligen hålla till OS?

    ReplyDelete