Sunday, December 23, 2007

God Jul

Då har jag och min sambo anlänt till mina föräldrar där vi precis som förra året ska fira jul. Fördelarna är uppenbara tex gratis mat i 3 dagar.

Totalt gick julklappshandlandet lös på 850 kr, vilket om jag fick bestämma skulle vara en tiondel, även om det innebar att jag bara fick presenter för en tiondel själv. Men anpassar mig till övriga familjens önskemål om att fira slösaktig jul.

Börjar bli läge att räkna ihop 2007, och jag måste säga att jag är mycket nöjd när jag tittar tillbaka.

- Hyffsad löneökning, och framförallt känslan att lönen kommer fortsätta upp med 8-10% per år ett tag till.
- Bra sparande med över 12.000 kr i månaden i snitt.
- Bra värdestegring på månadssparandet i fonder trots sval börs i sverige
- Mycket bra utveckling på PPM

6 comments:

  1. Anonymous6:50 PM

    Gratis mat... Slösaktigt med 850:-...

    Du är en gris.

    But I like it.. ;-)

    /God Jul

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:50 PM

    Gratis mat... Slösaktigt med 850:-...

    Du är en gris.

    But I like it.. ;-)

    /God Jul

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:53 AM

    Du får skriva om du gick +- imorgon.

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:16 PM

    En del har det bra;)

    ReplyDelete
  5. Julafton gick på plus om man räknar i vad varorna kostat i affärerna. Men ska man försöka beräkna värdet på presenterna blir utgången mer osäker.

    Det var en trevlig dag iaf och det får väl anses vara värt lite pengar det också.

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:29 PM

    Vad säger din sambo om ditt livsmål? Skulle vara intressant att läsa nån kommentar/nåt inlägg av henne om det faktum att du lever för morgondagen snarare än att leva i nuet om du förstår vad jag menar.
    GOD JUL på dig och alla andra som läser den här bloggen!

    ReplyDelete