Friday, January 18, 2013

Kommande inlägg

Har dykt upp lite frågor efter mitt förra inlägg. Tänkte jag kunde ägna dessa områden var sitt inlägg närmaste tiden. Så får vi se sen hur det blir med bloggen efter det. Vad tror ni om följande ämnen? Saknar ni något?

- Hur har jag jobbat med min porfölj av aktier och räntor under de senaste åren. Mindre BRIC och mer svenska aktier. Tankar framåt.
- Tankar kring mitt val av boende när jag flyttade och köpte egen lägenhet. Bostad som investering/kostnad.
- Mitt jobb och löneutveckling sen senast.
- Kostnader under en normal månad. Hur snålt lever jag jämfört med för 5 år sen?

8 comments:

  1. Ser fram emot inläggen :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:28 PM

    Looking forward

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:48 PM

    Ska bli väldigt intressant. Du fick igång mig och min sambo på ekonomispåret och vi har dig att tacka för mycket.

    ReplyDelete
  4. Anonymous7:29 AM

    Spännande väntan. :-)

    ReplyDelete
  5. Låter som godis för ett gammalt fan!

    ReplyDelete
  6. Väntar också med spänning och har skrivit ned några önskemål i min relativt nystartade ekonomiblogg.

    För att inte verka som om jag försöker fiska läsare från dig skriver jag kort ned alla önskemål här också:

    * Berätta lite allmänt om vad som hänt sedan vi senast hörde av dig.


    * Berätta om ekonomiska framgångar och missar, ekonomisk filosofi kring spara och slösa då jämfört med nu. D.v.s. unnar du dig lite mer nu när du är några år äldre? Är helt inne på din tanke om ekonomisk frihet, men lite guldkant i tillvaron är ju trevligt under tiden?



    * Vad har du tänkt göra med pengarna i framtiden, hur stor ska portföljen ska vara innan du pensionerar dig?

    * Vad har du för drömmar kring framtiden, flytta utomlands, bo i stort hus, skaffa massor av barn???

    * Har du unnat dig eller tänker du unna dig någon riktigt extravagant lyxupplevelse (typ gå på jättedyr restaurang eller åka privatjet någonstans bara för att du kan?

    * Plus att de återkommande aprilskämten varje år MÅSTE finnas med i år också!

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:44 PM

    Det här var en glad nyhet för oss som var med när det begav sig!

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:13 PM

    Spännande med en uppföljning! :)

    Men kan du inte berätta lite mer om hur ditt sparande och levnadsstil har påverkat det lite mer privata livet.. Hur funkar det med umgänge t.ex.? Är det inte svårt att upprätthålla en vänskap med någon om man lever så snålt? Svårt att dejta? Känner du att ditt sparande har haft en negativt/positiv effekt på ditt privatliv? Visst är det kul att ha mycket pengar på banken, men samtidigt måste det vara kul att leva ibland. Har du lyckats hitta ett tillfredsställande privatliv med en sådan liten budget? Och i så fall- hur tusan då? Kan tänka mig att det är många med en tight budget så upplever att livet är jobbigt eftersom de bara har råd med mat,räkningar och inget nöje.

    När du är 40, kommer du att vara nöjd med de senaste 15åren? Eller kommer du då redan vara på jakt på efter nästa miljon?


    Jag är också nyfiken på några av ekonomens frågor:

    " Vad har du tänkt göra med pengarna i framtiden, hur stor ska portföljen ska vara innan du pensionerar dig?

    * Vad har du för drömmar kring framtiden, flytta utomlands, bo i stort hus, skaffa massor av barn???"


    Många frågor visserligen. Men det skull vara spännande att höra dina tankar om det.

    ReplyDelete