Friday, February 07, 2014

Köpet verkar dröja

Efter senaste inlägget fortsatte börsen ner och det kändes ett tag som den 20-procentiga nedgången kunde vara klar till påsk. Men sen har det nu gått upp ett par dagar och ett köp runt kräftpremiären känns nu mer rimligt. Fast det är ju ingen mening att sitta och gissa på sånt, jag har som vanligt ingen aning om hur börsen kommer gå.

Har fått flera önskemål om spar- och snåltips. Ska försöka uppfylla det även om det inte är helt lätt. Kan inte säga att jag kommit på några smarta knep mer än att hellre köpa billigt än dyrt, men helst inte köpa alls. Eller kanske är det mer inspiration än tips som efterfrågas? Dvs se lite mer om min vardag?

Dagens spartips får bli att hålla sig inne och kolla OS närmaste veckorna. Knyck med ett par frukter från jobbet som snacks och bänka dig framför TV3. Det ska jag göra.

8 comments:

  1. Haha, fantastiskt tips. Kunde man knycka in sin tv i grannens el-uttag så hade det varit det fullkomliga spartipset ;)

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:26 PM

    Tips. Betala ej tv-licens! Betalar du Miljonär innan 30?

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:20 PM

    Hur många procent av dina medel ligger du likvid med. Om man inte räknar med bostad. Har du hittat något bra räntekonto att placera dem på tills vidare?

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:30 PM

    Det är kul att du börjat blogga igen, men det är inte lika spännande som förut när du gjorde nudlar i handfat och liknande.

    ReplyDelete
  5. Anonymous6:55 PM

    Saknar också dom dära extra snåltipsen. Så kul att du börjat blogga igen. Vart/hur träffades du o din tjej?

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:36 PM

    ...Precis som inläggen – Tycker du ska bättra på kontinuiteten nu när du väl börjat blogga igen!

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:55 PM

    Sålde mina innehav för några veckor sedan och bytte till räntefonder. Tror också på billigare om ett tag. Och vill inte förlora det lilla kapital jag har.

    Zamira

    ReplyDelete