Thursday, September 10, 2015

Köpt ABB

Nu har jag väntat tillräckligt sen förra omgången köp (även om jag borde väntat med nya köp några dagar till för att hålla mig till regeln max 3 köp i månaden) så idag köpte jag 320 stycken ABB aktier. Hade satt köpkurs till 160 kr vilket vi bröt igenom redan i slutet av augusti. Men då hade jag redan gjort tre köp på kort tid, så avvaktade ett par veckor till.

Köpkursen blev 156 kr.

Över 4% direktavkastning tycker jag känns ok, och kom ju i alla fall in billigare än Gardell.

7 comments:

  1. ABB är ett superfint bolag! Äger det själv i och med att jag är ganska insatt i den branschen. Dom är ledande i alla områden de verkar inom.

    Btw vill jag upprepa önskemålet om de billiga matlådorna. Tränar mkt själv och behöver lite inspiration!

    Mvh

    ReplyDelete
  2. Grattis till ett långsiktigt bra köp!

    ReplyDelete
  3. ABB ingår i min långsiktiga global utdelningsportfölj, bra köp!

    ReplyDelete
  4. Har lite svårt att hitta utdelningshistorik och utdelningstillväxten, någon som kan visa vägen?

    ReplyDelete
  5. Peter8:17 PM

    Christian:
    Hittat denna sidan?: http://new.abb.com/investorrelations/share-information/dividend

    ReplyDelete
  6. Börsdata brukar visa väldigt bra annars :)

    ReplyDelete
  7. Det är jättebra om man är premium medlem =) Frågade eftersom bloggaren i fråga har säkert räknat på caset...

    ReplyDelete