Sunday, May 22, 2016

Lönevecka

Efter en lugn och skön helg med träff med lite kompisar igår och bra väder för träning och andra utomhusaktiviteter idag laddar jag nu upp för en ny jobbvecka. På onsdag är det lön vilket innebär att lönekontot ska stämmas av på tisdag och tömmas på pengar som blivit över under månaden.

Lön på onsdag innebär också att vi tar ett nytt tag och jobbar för att sprida #uppesittarkväll på Twitter på tisdag kväll. Tanken är att man då lägger lite extra fokus på att läsa på och välja ut kommande aktier som man ska köpa. Sen om man köper direkt den 25e eller lite senare spelar mindre roll, jag kommer inte köpa mer nu förrän början på juni då jag redan köpt tillräckligt i maj. Men förhoppningsvis kan man med hjälp av hashtaggen få upp ögonen för något nytt bolag från övriga Twittrare, precis som jag fick med Kone förra månaden.

Hoppas att podcasten Prata Pengar lyfter #uppesitterkväll i morgondagens avsnitt. Då Nicklas Andersson är den som börjat med dessa uppesittarkvällar dagen innan lön för att kunna föra över lönen till portföljen direkt på natten när lönen kommer in.

2 comments:

  1. Anonymous6:20 AM

    Skulle du ställa upp i Pratapengar eller liknande podd om du fick frågan?
    Vem tycker du är häftigare investeraren Nicklas
    Andersson eller kung Günther mårder

    ReplyDelete
  2. Har fått väldigt mycket frågor om Poddar, radio, tv etc under åren med bloggen. Men tackat nej till allt. Men kanske om några år då jag slutat jobba.

    Gillar båda. Günther är nog kunnigare och Nicklas mer inspirerande.

    ReplyDelete