Wednesday, September 28, 2016

Mycket mail

Har fått mycket mail och frågor på Twitter, men också bra reklamintäkter, den senaste tiden. Tolkar det som att intresset är stort vilket givetvis är kul.

Det är dock svårt att ge massa personliga råd på mail. Så mitt önskemål är att ni försöker hålla er till kommentarsfältet så kan jag svara där eller skapa egna inlägg om jag tycker ämnet är extra intressant. Så kommer det fler till godo och vi kan fortsätta diskussionen i kommentarsfältet så får ni även input från  andra.

Tack för visat intresse!

12 comments:

  1. Anonymous7:49 AM

    Hur ser du på aktien Unibet? / Andreas

    ReplyDelete
  2. Individuell rådgivning kräver tillstånd från Finansinspektionen. Ge inga råd.

    Allmänt hållen information i termer av exempelvis "jag köper dessa aktier på dessa grunder" eller "en rimlig sparkontot är X % utifrån mina förutsättningar".

    Hur du sparar och investerar ska inte översättas som individuell rådgivning till andra.

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:06 AM

    Men man måst väl få ge råd som privatperson och anonym bloggare?

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:00 PM

    Johan som är en besserwisser. Har lagt in 50 000 på Unibet, hoppas det lönar sig på ett par månader.

    ReplyDelete
  5. Intresset för privatekonomi verkar vara stort just nu. Börstopp?

    ReplyDelete
  6. Precis som de olika sparpoddarna så ger jag självklart inga råd utan resonerar kring hur jag själv skulle kunna tänka vid olika hypotetiska situationer.

    Angående spelbolagen har jag ingen uppfattning, då jag inte äger eller planerar att äga spelbolag. Men en generell tanke är att den enorma marknadsföring, bonusar och lockande med högst återbäring borde gynna TV kanalerna och spelarna mer än bolagen. Jag tror heller inte på någon större tillväxt på sikt, utan det handlar i så fall mer om en fortsatt förflyttning från vissa (statliga) spelbolag till andra (privata). Men spel är ju en stor business och är här för att stanna, så kan säkert vara stabila och bra bolag med fin utdelning även framåt.

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:16 AM

    Passar på och dra en fråga. Dom allra flesta, utanför Sverige också, får lönen i slutet av månaden. Alla lägger ordrar samtidigt. Borde inte det driva upp priset? Bättre att köpa i mitten av månaden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det verkar vara svårt att hitta samband mellan datum i månaden och aktiekurser. Så spelar mindre roll när man köper. Sprida lite är roligast.

      Delete
  8. Bra blogg = många mail och mycket reklamintäkter. Keep up the good work! =)
    Mvh Kneg till Deg

    ReplyDelete
  9. Svårt men inte omöjligt...

    http://aktiepappa.blogspot.se/2016/09/vilken-dag-ger-bast-avkastning-pa-borsen.html

    ReplyDelete
  10. Tänkte en del på din sparsamma livsstil och tex klädinköp.

    Gissar att du i ditt jobb förväntas klä dig propert men jag har svårt att se mig att du köper en märkeskostym för en faslig massa tusenlappar?
    Har du sakta men säkert sparat ihop till en respektabel garderob och vad ungefär snittar du på i klädinköp?

    kanske finns ett inlägg om detta men jag har inte sett något iallafall.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Freddie. Skrev ett inlägg i ämnet kläder på jobbet. Inkl länk till din blogg så får du förhoppningsvis en liten rivstart vad gäller trafik till bloggen.

      Delete